Citrusy, jablko, česnek, zázvor

5 potravin pro podporu chuti k jídlu

Ztráta chuti k jídlu často souvisí s jiným onemocněním (mnohdy se objevuje i se stresem, s těžkými pracovními podmínkami nebo s nervovými poruchami). Jedná se o příznak narušení trávících procesů v těle, v jejichž důsledku přestává být organismus vitální. Ztrátě chuti předchází nedostatečná aktivita žaludku a snížení vylučování žaludečních šťáv.

Co podporuje chuť k jídlu

Některé potraviny dokážou apetit podpořit a jsou tím prvním, po čem byste měli sáhnout, pokud se do jídla musíte nutit. Zvýšení chuti k jídlu lze dosáhnout například s pomeranči, grepy, jablky, česnekem nebo se zázvorem. Je známo, že ovoce, zelenina a některé druhy koření mají příznivé účinky na naše trávení.

Pomeranče

Pomeranče jsou dnes na pultech obchodů k dostání celoročně. Ať už se jedná o sladké či kyselé plody, jejich pozitivní účinky na naše trávení nelze popřít. Stimulují produkci trávících enzymů, a tak přímo podporují chuť k jídlu. Jestliže vás tedy trápí nechutenství, dejte si 1 až 2 pomeranče denně.

Grepy

Stejně jako pomeranče, tak i grepy patří mezi citrusy. Ačkoliv se o nich hovoří jako o báječných pomocnících při hubnutí, obsahují také látky zvyšující apetit. Zároveň tonizují žaludek. Pokud si můžete vybrat, volte spíše kyselejší plody.

Jablka

Jablka v Čechách představují nejdostupnější ovoce. Jsou plná vitamínů a vlákniny. Můžete je jíst syrová i je využít k přípravě moštů a džusů nebo při pečení oblíbených moučníků. Na podporu chuti k jídlu doporučujeme konzumovat syrová jablka, protože zvyšují produkci enzymu pepsinu, podílejícímu se na štěpení bílkovin.

Zázvor

Zázvor možná používáte na chřipku a nachlazení. Věděli jste však, že pomáhá i na nechutenství? Chuť k jídlu vám pomůže zvýšit zhruba 5 gramů zázvoru, který si namelete a smícháte se solí. Použijte syrový zázvor a vznikne vám přibližně lžička této ostré pasty. Užívejte ji pravidelně po dobu několika dnů.

Česnek

Ani bez česneku se neobejde česká kuchyně. I ten má blahodárné účinky na trávení. Zároveň podporuje chuť k jídlu. Česnek nemusíte nutně jíst syrový. Vaše střeva harmonizuje i výtečná česneková polévka, případně si syrový česnek povařte v šálku vody a tento odvar vypijte. Na česnekovou polévku pak stačí přidat další zeleninu nebo i zeleninový vývar.

Pokud u vás nechuť k jídlu trvá delší dobu a nedaří se ji překonat, obraťte se na výživového poradce. Ten navrhne chutný jídelníček přesně na míru vašim potřebám.