Koláž různých jídel na talířích

Nepoškozujte se obavami z jídla

Obavy z jídla škodí tělu většinou více než samotné (často údajně nezdravé) potraviny. Někdo má strach z nechtěného přibírání, jiný zase řeší složení. Nejde jen o konzervanty, ale také o plísně, cukr nebo minimální množství živin. V médiích se často probírají určité potraviny, které se dříve považovaly za zdravé, dnes na ně ale veřejnost má opačný názor. Jak se tedy správně stravovat? A jak se oprostit od zbytečných obav z jídla?
Pokračování textu Nepoškozujte se obavami z jídla

Potraviny pro dostatečné množství energie

9 tipů, jak dodat tělu energii

Co dodá tělu energii? Samozřejmě, že jídlo. Jak ale na to, když nemáte na nic chuť a za den sníte opravdu málo potravin, které pak sotva pokryjí váš bazální metabolismus? Připravili jsme pro vás 9 tipů, které vám usnadní sestavení jídelníčku při přibírání. I pokud chcete přibrat, doporučujeme vsadit spíše na zdravé potraviny a vyhnout se těžkým a smaženým pokrmům.
Pokračování textu 9 tipů, jak dodat tělu energii

Somatotypy ektomorf, endomorf, mezomorf

Při nabírání váhy respektujte svůj somatotyp

Trápí vás nízká hmotnost a stále nemůžete přibrat? Nebo naopak přibíráte i ze vzduchu? Při zvyšování váhy hraje velkou roli to, jaký jste somatotyp. Někdo má od přírody štíhlou a vysokou postavu a někdo je zase zavalitější. Dle toho, jaký jste typ, se dá odvodit, jak byste měli jíst a sportovat, abyste se co nejdříve dočkali výsledků.
Pokračování textu Při nabírání váhy respektujte svůj somatotyp

Barevné potraviny pro lepší chuť k jídlu

Jak zvýšit chuť k jídlu? Zapojte všechny smysly

Nevíte, jak zvýšit chuť k jídlu? Co udělat proto, aby vám jídlo chutnalo a užili jste si každé jeho sousto? Roli hraje nejen chuť samotného pokrmu, ale třeba i jeho aroma nebo způsob servírování. Je prokázáno, že na požitku z jídla se podílejí všechny smysly. Jestliže vás trápí ztráta chuti k jídlu, máme pro vás pár tipů, které se vyplatí vyzkoušet.
Pokračování textu Jak zvýšit chuť k jídlu? Zapojte všechny smysly

Vyvážování stravy

Jak zdravě jíst – vyvážená strava

Zdravý a vyvážený jídelníček je důležitý nejen pro ty, kteří se snaží zhubnout. Pokud chcete svému tělu dát všechny potřebné živiny a chcete po něm, aby fungovalo na plné obrátky, je zdravá a vyvážená stravě nezbytná. Co si pod těmito pojmy představit? A jak si sestavit hodnotný jídelníček pro každý den?
Pokračování textu Jak zdravě jíst – vyvážená strava

Čerstvé bylinky visí na šňůře

10 bylinek, které pomohou zvýšit chuť k jídlu

Trápí vás ztráta chuti k jídlu? Hledejte pomoc v přírodě. Máme pro vás tipy na deset různých bylinek, které pomáhají na nechutenství. Tyto bylinky na podporu chuti k jídlu využijete při každodenním vařením nebo i pro přípravu čaje. Běžně je zakoupíte jako koření v obchodě s potravinami, případně v lékárně. Mnohé z nich si můžete také vypěstovat ve své zahrádce.
Pokračování textu 10 bylinek, které pomohou zvýšit chuť k jídlu

Sušené ovoce v misce

Sušené ovoce pomůže se zdravým přibíráním

Sušené ovoce je stejně jako ovoce čerstvé vynikajícím zdrojem rychlé energie. Na rozdíl od čerstvých a šťavnatých ovocných plodů ale neobsahuje vodu. Sníte ho tak bez problémů i větší množství. Protože jsou sušené plody většinou tužší, musí se déle žvýkat a snáze zaženou hlad i chuť na sladké. Z jakých dalších důvodů je sušené ovoce pro naše tělo prospěšné?
Pokračování textu Sušené ovoce pomůže se zdravým přibíráním

Noční přejídání

Syndrom nočního přejídání

Máte během noci neutuchající chuť na nezdravé a kalorické jídlo? Budí vás tyto chutě i několikrát za noc a vy místo toho, abyste se oddávali klidnému spánku, skončíte ve tři ráno u otevřené ledničky? Pokud tyto stavy trvají déle než tři měsíce, tak vás pravděpodobně trápí syndrom nočního přejídání. Jak si s ním poradit?
Pokračování textu Syndrom nočního přejídání

Svaly na ruce mladé dívky

Přibírat je třeba hlavně svaly. Jak na to?

Svaly jsou nezbytné pro správné fungování našeho těla, protože právě díky nim jsme v pohybu. Sedavý způsob života a nedostatečný přísun energie však jednoznačně vedou k úbytku svalů. Pokud jste velmi štíhlé postavy, mělo by být vaším cílem zdravě přibrat chybějící kilogramy do ideální hmotnosti, to znamená: přibrat i svalovou hmotu.
Pokračování textu Přibírat je třeba hlavně svaly. Jak na to?