Vyvážování stravy

Jak zdravě jíst – vyvážená strava

Zdravý a vyvážený jídelníček je důležitý nejen pro ty, kteří se snaží zhubnout. Pokud chcete svému tělu dát všechny potřebné živiny a chcete po něm, aby fungovalo na plné obrátky, je zdravá a vyvážená stravě nezbytná. Co si pod těmito pojmy představit? A jak si sestavit hodnotný jídelníček pro každý den?
Pokračování textu Jak zdravě jíst – vyvážená strava

Čerstvé bylinky visí na šňůře

10 bylinek, které pomohou zvýšit chuť k jídlu

Trápí vás ztráta chuti k jídlu? Hledejte pomoc v přírodě. Máme pro vás tipy na deset různých bylinek, které pomáhají na nechutenství. Tyto bylinky na podporu chuti k jídlu využijete při každodenním vařením nebo i pro přípravu čaje. Běžně je zakoupíte jako koření v obchodě s potravinami, případně v lékárně. Mnohé z nich si můžete také vypěstovat ve své zahrádce.
Pokračování textu 10 bylinek, které pomohou zvýšit chuť k jídlu

Sušené ovoce v misce

Sušené ovoce pomůže se zdravým přibíráním

Sušené ovoce je stejně jako ovoce čerstvé vynikajícím zdrojem rychlé energie. Na rozdíl od čerstvých a šťavnatých ovocných plodů ale neobsahuje vodu. Sníte ho tak bez problémů i větší množství. Protože jsou sušené plody většinou tužší, musí se déle žvýkat a snáze zaženou hlad i chuť na sladké. Z jakých dalších důvodů je sušené ovoce pro naše tělo prospěšné?
Pokračování textu Sušené ovoce pomůže se zdravým přibíráním

Noční přejídání

Syndrom nočního přejídání

Máte během noci neutuchající chuť na nezdravé a kalorické jídlo? Budí vás tyto chutě i několikrát za noc a vy místo toho, abyste se oddávali klidnému spánku, skončíte ve tři ráno u otevřené ledničky? Pokud tyto stavy trvají déle než tři měsíce, tak vás pravděpodobně trápí syndrom nočního přejídání. Jak si s ním poradit?
Pokračování textu Syndrom nočního přejídání

Svaly na ruce mladé dívky

Přibírat je třeba hlavně svaly. Jak na to?

Svaly jsou nezbytné pro správné fungování našeho těla, protože právě díky nim jsme v pohybu. Sedavý způsob života a nedostatečný přísun energie však jednoznačně vedou k úbytku svalů. Pokud jste velmi štíhlé postavy, mělo by být vaším cílem zdravě přibrat chybějící kilogramy do ideální hmotnosti, to znamená: přibrat i svalovou hmotu.
Pokračování textu Přibírat je třeba hlavně svaly. Jak na to?

Nibbling - uždibování

Nibbling neboli uždibování

Máte pocit, že musíte neustále něco jíst? I s přesně naplánovaným jídelníčkem podléháte během dne chutím a mlsáte u televize nebo když jdete kolem ledničky? Pak vás pravděpodobně trápí nibbling. Tento odborný název popisuje uždibování či zobání až nekontrolovaného množství potravin v průběhu dne. Kvůli nibblingu ztratíte přehled nad tím, co po celý den sníte. Může navíc přejít do chronické formy, kdy už má příznaky poruchy příjmu potravy.
Pokračování textu Nibbling neboli uždibování

Citrusy, jablko, česnek, zázvor

5 potravin pro podporu chuti k jídlu

Ztráta chuti k jídlu často souvisí s jiným onemocněním (mnohdy se objevuje i se stresem, s těžkými pracovními podmínkami nebo s nervovými poruchami). Jedná se o příznak narušení trávících procesů v těle, v jejichž důsledku přestává být organismus vitální. Ztrátě chuti předchází nedostatečná aktivita žaludku a snížení vylučování žaludečních šťáv.
Pokračování textu 5 potravin pro podporu chuti k jídlu

Blok s nápisem BMR

Poznejte svůj bazální metabolismus – je to důležité nejen pro přibírání

Bazální metabolismus (BM) vyjadřuje energii potřebnou pro správné fungování našeho těla. Pokrývá všechny základní životní funkce a jeho hodnota se uvádí v kilojoulech (KJ) nebo v kilokaloriích (Kcal), stejně jako doporučovaný energetický příjem nebo energetická hodnota jednotlivých potravin. Denně je nezbytné přijmout tolik energie, která pokryje bazální metabolický výdej (BMR). K němu však musíte připočítat i další energii potřebnou na každodenní fyzické aktivity dle charakteru vašeho zaměstnání či sportu, kterému se věnujete.
Pokračování textu Poznejte svůj bazální metabolismus – je to důležité nejen pro přibírání

Plátek chleba se srdíčkem

Hladovění – problém pro tělo i duši

Když někdo začne hladovět, neusiluje za každou cenu pouze o pěknou postavu. Hladovění se odráží v psychice a tvoří s ní začarovaný kruh. Právě psychické problémy mohou totiž být spouštěčem. Na druhou stranu dlouhodobé hladovění stávající psychické problémy umocňuje a zároveň vytváří nové. Jaké jsou příznaky?
Pokračování textu Hladovění – problém pro tělo i duši