Co jíst na přibírání

Co jíst, když chci přibrat

Přibírání vyžaduje trpělivost. Vždy se totiž jedná o běh na dlouhou trať. Raději zapomeňte na rychlé zvyšování váhy konzumací nezdravých potravin, které vám mohou způsobit zažívací potíže i další zdravotní problémy. Stejně tak neexistují žádné osvědčené tabletky, co by se daly koupit v lékárně a zaručily velký váhový přírůstek za krátkou dobu.

Mnoho lidí s podváhou si pokládá otázky typu „Co jíst, když chci přibrat“ nebo „Co jíst, abych přibrala“. Pokud vás netrápí žádné vážné zdravotní problémy (u kterých je namístě lékařská diagnóza), tak je klíčem k úspěchu při přibírání energie získaná z kvalitních potravin.

Jak nejrychleji přibrat – co jíst po celý den

Každý, kdo usiluje o pohnutí ručičky na váze směrem vzhůru, by se měl zaměřit na nutričně hodnotné potraviny. Zařaďte do svého jídelníčku ořechy a semena. Tyto potraviny jsou bohaté na prospěšné rostlinné tuky a obsahují v jednom gramu více energie než potraviny tvořené z větší části sacharidy či bílkovinami. Jsou zároveň zdrojem vlákniny a vybraných minerálů či vitamínů. Používejte kvalitní rostlinné oleje – olivový, řepkový. Můžete vyzkoušet i speciality jako olej dýňový nebo z obilních klíčků.

Vhodné jsou též mléčné výrobky s vyšším obsahem tuku nebo kvalitní čokoláda. Váš jídelníček samozřejmě musí obsahovat dostatek sacharidů a bílkovin. Sacharidy naleznete v ovoci, zelenině, těstovinách, bramborách, rýži či pečivu. Na bílkoviny je zase bohaté maso, ryby, vejce, tvaroh a sýry.

K rychlému doplnění energie se hodí různé tyčinky, ořechy, sušené ovoce či chalva. Pokud aktivně cvičíte, můžete vyzkoušet i speciální výživu pro sportovce, která vám pomůže při nabírání svalové hmoty.

Nezapomínejte na snídani ani na svačiny

Když se snažíte přibrat, je potřeba mít stabilní příjem energie po celý den. Mnoho lidí vynechává snídani nebo přeskakuje svačiny, což je rozhodně špatně. Snídaně spolu s obědem by měla být nejbohatším jídlem dne. Svačiny mají být alespoň dvě – dopolední a odpolední. Nebojte se však zařadit i druhou večeři.

Když přibíráte, postupně navyšujte svůj příjem a pozorujte, jak se mění vaše tělo. Doporučit můžeme i konzultaci s výživovým poradcem, který vás nasměruje na správnou cestu.