Mladá žena má problém s množstvím jídla

Jak přibrat na váze pro ženy

Přibírání na váze může být pro ženy ještě těžší než hubnutí přebytečných kilogramů. K tomu jak zhubnout totiž na internetu naleznete celou řadu tipů. Přibírání je těžší nejen z pohledu nižší informovanosti, ale také proto, že musíte za den sníst výrazně větší množství potravin. Nízká váha se u žen často pojí i s jinými zdravotními problémy, u nichž je nejprve nutné odhalit příčinu.

Účinné rady pro ženy, které chtějí přibrat na váze

I když máte nízkou hmotnost, měla byste se snažit přibrat zdravě. Můžete si sice dopřát více sladkostí než člověk, který hubne. Z pohledu na vaše celkové zdraví byste to ale s jejich konzumací neměla přehánět. Cílem přibírání je zvýšit v těle množství svalové hmoty. Samozřejmě se nevyhnete ani přibrání určitého množství tuku, což je pro tělo přirozené.

Pokud chcete přibrat na váze, je nutné mít energetický příjem vyšší než výdej. To znamená, že musíte zkonzumovat takové množství potravin, aby energie z nich pokryla váš bazální metabolismus a ještě pohybové aktivity, kterým se věnujete. Raději zapomeňte na dlouhé běhy do přírody nebo na vyjížďky na kole, jelikož právě tyto aktivity jsou energeticky velmi náročné. Běžecké tenisky proto vyměňte za sálovou obuv a přesuňte se do fitness centra, kde můžete posilovat s nářadím nebo i pouze s váhou vlastního těla.

Jaké potraviny konzumovat

V jídelníčku se zaměřte na dostatečný příjem sacharidů, především pak těch komplexních. Pro přibírání na váze je u žen důležitý také dostatečný obsah bílkovin, který zajistí spolu s vhodnými pohybovými aktivitami žádoucí svalové přírůstky. Dále nezapomínejte ani na tuky, například v podobě ořechů a semínek, jelikož jsou skvělým zdrojem energie.

Přibírání na váze mohou zkomplikovat různé genetické příčiny, poruchy metabolismu, stres nebo poruchy trávícího ústrojí. Proto pokud se vám samotným nedaří přibrat na váze, doporučujeme vám obrátit se na odborníka.