Jak ztloustnout - mladé ženě chutná

Jak ztloustnout

Přibírání je obdobně složité jako hubnutí. Někdo má přirozeně štíhlou postavu a i když se snaží ztloustnout, nedaří se mu to. Co může být příčinou nízké hmotnosti? Nejčastěji se jedná o projev nedostatečné výživy, nadměrné fyzické či psychické zátěže, hyperfunkce štítné žlázy i dalších metabolických poruch. Jestliže řešíte, jak nejlépe ztloustnout, máme pro vás několik osvědčených tipů.

Jak rychle ztloustnout

Rychlost tloustnutí ovlivňuje především množství živin, které denně přijmete. Příliš hubení lidé si často myslí, že jedí dostatečně často a velké porce, není tomu ale tak – často jedí jen třeba třikrát denně a ještě k tomu opravdu málo. I pokud chcete rychle ztloustnout, měli byste svou pozornost soustředit především na zdravé potraviny. Přiberete sice i z nezdravého jídla, to s sebou však nese další rizika, například v podobě zvýšené hladiny cholesterolu, cukrovky atd.

Svůj jídelníček byste proto měli založit na zdravých a nutričně hodnotných potravinách. Myslete na dostatečný příjem bílkovin, tuků a sacharidů. Přibírání můžete podpořit také některými pohybovými aktivitami, například posilováním. Vhodné cviky vám pomohou nabrat svalovou hmotu a vy se pak ve svém těle budete cítit mnohem lépe.

Chci ztloustnout, ale nevím jak na to

Pokud chcete ztloustnout, zařaďte do svého jídelníčku potraviny bohaté na nenasycené mastné kyseliny – například ořechy, semena či z nich lisované kvalitní rostlinné oleje. Konzumujte také dostatek ovoce, luštěnin a obilovin. Nezapomínejte ani na bílkoviny v podobě libového masa, vajíček nebo mléčných produktů, které mohou být i s vyšším obsahem tuku (rozhodně ne nízkotučné).

Nelze doporučit univerzální jídelníček, protože každé tělo má specifické požadavky. Jenom výživový poradce vám řekne, jak ztloustnout, jaké množství bílkovin, sacharidů či tuků přijmout a jakým pohybovým aktivitám byste se měli věnovat.