Cyklisté z ovoce a zeleniny.

Jak zvládnout přibírání

Na internetu naleznete spoustu informací k tomu, jak nejlépe přibrat. Může být však těžké se v nich zorientovat. Přibírání vyžaduje změny životního stylu a je náročné i po psychické stránce. Proto se doporučuje k těmto změnám přistupovat pozvolna, mít trpělivost a případně se obrátit i na výživového poradce.

Na změny si zvykejte postupně

Chcete do jídelníčku zařadit nové potraviny, ale nevíte, kde je koupit nebo jak z nich vařit? Máte nepravidelný režim nebo se často stravujete nezdravě? Nikdo nečeká, že ze dne na den změníte svůj životní styl.

Nové potraviny začněte do svého jídelníčku zařazovat postupně. Stejně tak se snažte navyšovat porce a jíst pravidelně. Pokud ale jeden den nestihnete odpolední svačinu nebo si dáte jen lehký oběd, nic se neděje. Jídlo by vám mělo přinášet radost, nikoliv vás stresovat. Vzniklý stres se může negativně podepsat na vašem přibírání – psychika zde hraje opravdu velkou roli.

Dejte si reálné cíle

Zapomeňte na cíle typu: „Do konce měsíce přiberu pět kilo.“ Takový cíl je nereálný a vy ho pravděpodobně nesplníte. To vás nakonec může demotivovat a vy budete mít chuť vše vzdát. Pokud chcete své cíle přepočítávat na kilogramy, snažte se do konce měsíce přibrat jen jedno, maximálně dvě kila.

Mnohem lepší je si ale dávat cíle jako: „Budu se pravidelně stravovat.“ nebo „Přestanu vynechávat snídaně“. Takové cíle snadněji splníte. Budete ze sebe mít dobrý pocit a výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

Za každý úspěch se nezapomeňte pochválit či odměnit. Už jen samotné rozhodnutí, že chcete přibírat na váze vyžaduje dostatek odhodlání.

Najděte si nutričního terapeuta

Nutriční terapeut vám poradí, jak nejlépe přibrat na váze. Spočítá váš bazální metabolismus, zhodnotí váš energetický výdej a řekne, kolik energie byste za den měli přijmout. Dokonce vám sestaví jídelníček na míru, kterým se budete řídit. Když už selžou všechny rady na internetu, tak právě takový přístup vám přinese nejlepší výsledky.