Svaly na ruce mladé dívky

Přibírat je třeba hlavně svaly. Jak na to?

Svaly jsou nezbytné pro správné fungování našeho těla, protože právě díky nim jsme v pohybu. Sedavý způsob života a nedostatečný přísun energie však jednoznačně vedou k úbytku svalů. Pokud jste velmi štíhlé postavy, mělo by být vaším cílem zdravě přibrat chybějící kilogramy do ideální hmotnosti, to znamená: přibrat i svalovou hmotu.

Klíč k posílení svalů se skrývá ve výživě

Když budete dostatečně jíst, tělo nespotřebuje veškerou energii a uloží si ji. Jak to ale udělat, aby si ji ukládalo do svalů a nikoliv do tuků? Jestliže máte štíhlou postavu a přibíráte, musíte počítat s tím, že kromě svalů vždy přiberete ještě tuk a vodu. To je zcela normální. Neměli byste však přibírat pouze tuk.

Aby tělo budovalo svaly, potřebuje energii ze správných zdrojů. Svaly se tvoří především z bílkovin a vy byste tak do svého jídelníčku měli zařadit maso, mléčné výrobky, vejce nebo luštěniny. Kvalitní bílkoviny totiž naleznete v potravinách rostlinného i živočišného původu. Vyzkoušejte i různé nutridrinky nebo jiné nápoje se zvýšeným obsahem bílkovin.

Zároveň se doporučuje tělu dodat nenasycené mastné kyseliny, nacházející se například v rybím tuku nebo v ořeších. Jídelníček musí být v každém případě vyvážený, s důrazem na celkový dostatečný příjem energie a na dostatek bílkovin.

Cvičte a používejte své svaly

Abyste podpořili nabírání svalů, je dobré začít se věnovat jejich posilování. Cvičit můžete doma nebo ve fitness centru. Zaměřte se na komplexní posílení celého těla a uvidíte, že pozitivní výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. Cvičit můžete s vlastní vahou nebo i s činkami. Doporučujeme cviky různě střídat a obměňovat, jinak si tělo na jednotvárnou zátěž zvykne. Cvičte přibližně třikrát až čtyřikrát týdně.

Mějte na paměti, že samotná strava nebo samotné cvičení vám nikdy nepřinesou takové výsledky, po jakých toužíte. Postup bude mnohem pomalejší a snáze vás odradí. Obzvlášť pokud jste hubení a víte, že s přibíráním máte problémy, kombinujte cvičení s vyváženým jídelníčkem a dejte svému tělu dostatek času.

Pokud si se správným jídelníčkem nevíte rady, využijte služeb výživového poradce. Sestaví individuální výživový plán přesně dle potřeb vašeho těla. Přibírání tak bude efektivnější a svého cíle, optimální váhy, dosáhnete dřív.