Archiv pro štítek: jídelníček

Hummus z cizrny

Hummus – jídlo s vysokou nutriční hodnotou

Nemusíte být vegetariáni či vegani, abyste přišli na chuť pokrmům z luštěnin. Velmi oblíbeným jídlem se i v Čechách stává v posledních letech hummus, který původně pochází z oblasti východního Středomoří. Proč je hummus vhodný pro doplnění energie a růst svalové hmoty? Co vše obsahuje? A jak si ho doma připravit, aby vám chutnal?
Pokračování textu Hummus – jídlo s vysokou nutriční hodnotou

Potraviny pro vyváženou stravu v kruhu

Základní živiny a vyvážený jídelníček

Říká se, že by správný jídelníček měl být „vyvážený“. Co přesně to ale znamená? Naše strava obsahuje tři základní druhy živin. Jde o sacharidy, tuky a bílkoviny. Všechny tři jsou pro nás velmi důležité, nenahraditelné a měly by být rovnoměrně zastoupeny v každodenní stravě. Spolu s nimi se do těla dostávají vitamíny, minerály, vláknina a další cenné látky, které náš organismus pro správné fungování potřebuje.
Pokračování textu Základní živiny a vyvážený jídelníček

Vyvážování stravy

Jak zdravě jíst – vyvážená strava

Zdravý a vyvážený jídelníček je důležitý nejen pro ty, kteří se snaží zhubnout. Pokud chcete svému tělu dát všechny potřebné živiny a chcete po něm, aby fungovalo na plné obrátky, je zdravá a vyvážená stravě nezbytná. Co si pod těmito pojmy představit? A jak si sestavit hodnotný jídelníček pro každý den?
Pokračování textu Jak zdravě jíst – vyvážená strava

Potraviny pro energii

Potraviny, které dodají energii

Cítíte se unavení a bez energie? Čeká vás náročný den v práci nebo těžký trénink v posilovně? Máme pro vás tipy na potraviny, které jsou perfektní zásobárnou rychlé energie a spolehlivě nabudí váš organismus. Zařaďte je do svého jídelníčku a uvidíte, že se začnete cítit svěže a energie budete mít na rozdávání.
Pokračování textu Potraviny, které dodají energii

Potraviny na přibrání na obrázku

Potraviny na přibrání

Snažíte-li se přibrat, ujistěte se, že váš jídelníček obsahuje na živiny hodnotné potraviny a že svému tělu nedáváte jen prázdné kalorie. I když například držíte speciální dietu a některé potraviny nejíte, dá se sestavit jídelníček, který bude vhodný pro zvyšování hmotnosti. Připravili jsme pro vás přehled potravin na přibrání, které doporučujeme do jídelníčku zařadit. Pokud přibíráte, váš energetický příjem musí být vyšší než výdej. Celkově je nezbytné, aby byla strava pestrá a vyvážená – bohatá na sacharidy, bílkoviny, tuky, vlákninu, s potřebným obsahem vitamínů a minerálů.
Pokračování textu Potraviny na přibrání

Co jíst na přibírání

Co jíst, když chci přibrat

Přibírání vyžaduje trpělivost. Vždy se totiž jedná o běh na dlouhou trať. Raději zapomeňte na rychlé zvyšování váhy konzumací nezdravých potravin, které vám mohou způsobit zažívací potíže i další zdravotní problémy. Stejně tak neexistují žádné osvědčené tabletky, co by se daly koupit v lékárně a zaručily velký váhový přírůstek za krátkou dobu.
Pokračování textu Co jíst, když chci přibrat

Jídelníček na přibírání zdravý a vyvážený

Jídelníček na přibrání – jak by měl vypadat

Potřebujete přibrat a nevíte si rady s jídelníčkem? Aby vaše hmotnost stoupala, musí být energetický příjem vyšší než výdej. Proto je potřeba dostatečně jíst a v průběhu celého dne doplňovat energii. Jídelníček na přibrání by měl být zdravý a vyvážený. Zapomeňte na sladkosti a na rychlé občerstvení. Po těchto potravinách sice přiberete, můžete si ale přivodit i zdravotní problémy.
Pokračování textu Jídelníček na přibrání – jak by měl vypadat