Archiv pro štítek: pro muže

Vyvážování stravy

Jak zdravě jíst – vyvážená strava

Zdravý a vyvážený jídelníček je důležitý nejen pro ty, kteří se snaží zhubnout. Pokud chcete svému tělu dát všechny potřebné živiny a chcete po něm, aby fungovalo na plné obrátky, je zdravá a vyvážená stravě nezbytná. Co si pod těmito pojmy představit? A jak si sestavit hodnotný jídelníček pro každý den?
Pokračování textu Jak zdravě jíst – vyvážená strava

Noční přejídání

Syndrom nočního přejídání

Máte během noci neutuchající chuť na nezdravé a kalorické jídlo? Budí vás tyto chutě i několikrát za noc a vy místo toho, abyste se oddávali klidnému spánku, skončíte ve tři ráno u otevřené ledničky? Pokud tyto stavy trvají déle než tři měsíce, tak vás pravděpodobně trápí syndrom nočního přejídání. Jak si s ním poradit?
Pokračování textu Syndrom nočního přejídání

Svaly na ruce mladé dívky

Přibírat je třeba hlavně svaly. Jak na to?

Svaly jsou nezbytné pro správné fungování našeho těla, protože právě díky nim jsme v pohybu. Sedavý způsob života a nedostatečný přísun energie však jednoznačně vedou k úbytku svalů. Pokud jste velmi štíhlé postavy, mělo by být vaším cílem zdravě přibrat chybějící kilogramy do ideální hmotnosti, to znamená: přibrat i svalovou hmotu.
Pokračování textu Přibírat je třeba hlavně svaly. Jak na to?

Blok s nápisem BMR

Poznejte svůj bazální metabolismus – je to důležité nejen pro přibírání

Bazální metabolismus (BM) vyjadřuje energii potřebnou pro správné fungování našeho těla. Pokrývá všechny základní životní funkce a jeho hodnota se uvádí v kilojoulech (KJ) nebo v kilokaloriích (Kcal), stejně jako doporučovaný energetický příjem nebo energetická hodnota jednotlivých potravin. Denně je nezbytné přijmout tolik energie, která pokryje bazální metabolický výdej (BMR). K němu však musíte připočítat i další energii potřebnou na každodenní fyzické aktivity dle charakteru vašeho zaměstnání či sportu, kterému se věnujete.
Pokračování textu Poznejte svůj bazální metabolismus – je to důležité nejen pro přibírání

Sedící hubená dívka

Podvýživa

Jakmile se našemu organismu nedostávají všechny potřebné živiny a tělo začíná po fyzické stránce strádat, můžeme hovořit o podvýživě (malnutrici). Ta většinou bývá spjata s některým jiným, často i vážnějším, onemocněním. Organismu v tomto stavu chybí cukry, tuky, bílkoviny, vitamíny, minerály, nenahraditelné mastné kyseliny a další nezbytné látky. Podvýživa ani dnes není nijak výjimečná a týká se lidí bez rozdílu věku.
Pokračování textu Podvýživa

Emoční přejídání

Záchvatovité přejídání

Záchvatovité přejídání patří mezi často opomíjené psychické poruchy. Přitom se jedná o velmi vážné onemocnění, které ohrožuje zdraví takto nemocného člověka. Záchvaty přejídání se většinou objevují u lidí, kteří své stravování přísně kontrolují nebo se věnují intenzivnímu cvičení. Přejídání vzniká jako důsledek psychických problémů.
Pokračování textu Záchvatovité přejídání

Nechutenství - děvčátko nechce kaši

Jak na nechutenství

Nechutenství či odmítání potravy má mnoho příčin, které mohou být fyzického i psychického charakteru. Chuť k jídlu je sice přirozená pro každého z nás, existují však příčiny, co ji mohou náhle omezit. Pak se vždy jedná o problém, který, pokud rychle neodezní, je vhodné konzultovat s lékařem. S nechutenstvím se jednou za čas potýká každý bez rozdílu věku – malé děti, dospívající, dospělí i senioři.
Pokračování textu Jak na nechutenství

Měření tělesného tuku

Tělesný tuk – co když ho mám málo?

Náš organismus tvoří voda, tuk, bílkoviny, cukry a minerální látky. Protože každé tělo je jiné, liší se i jeho složení. Nelze tak přesně říci, jaké množství tuku, svalů nebo vody má právě vaše tělo obsahovat. Při měření tělesného tuku zjistíte aktuální absolutní i procentuální hodnotu a snáze odhalíte jeho možný přebytek či nedostatek.
Pokračování textu Tělesný tuk – co když ho mám málo?