Archiv pro štítek: potraviny

Čerstvé bylinky visí na šňůře

10 bylinek, které pomohou zvýšit chuť k jídlu

Trápí vás ztráta chuti k jídlu? Hledejte pomoc v přírodě. Máme pro vás tipy na deset různých bylinek, které pomáhají na nechutenství. Tyto bylinky na podporu chuti k jídlu využijete při každodenním vařením nebo i pro přípravu čaje. Běžně je zakoupíte jako koření v obchodě s potravinami, případně v lékárně. Mnohé z nich si můžete také vypěstovat ve své zahrádce.
Pokračování textu 10 bylinek, které pomohou zvýšit chuť k jídlu

Sušené ovoce v misce

Sušené ovoce pomůže se zdravým přibíráním

Sušené ovoce je stejně jako ovoce čerstvé vynikajícím zdrojem rychlé energie. Na rozdíl od čerstvých a šťavnatých ovocných plodů ale neobsahuje vodu. Sníte ho tak bez problémů i větší množství. Protože jsou sušené plody většinou tužší, musí se déle žvýkat a snáze zaženou hlad i chuť na sladké. Z jakých dalších důvodů je sušené ovoce pro naše tělo prospěšné?
Pokračování textu Sušené ovoce pomůže se zdravým přibíráním

Citrusy, jablko, česnek, zázvor

5 potravin pro podporu chuti k jídlu

Ztráta chuti k jídlu často souvisí s jiným onemocněním (mnohdy se objevuje i se stresem, s těžkými pracovními podmínkami nebo s nervovými poruchami). Jedná se o příznak narušení trávících procesů v těle, v jejichž důsledku přestává být organismus vitální. Ztrátě chuti předchází nedostatečná aktivita žaludku a snížení vylučování žaludečních šťáv.
Pokračování textu 5 potravin pro podporu chuti k jídlu

Potraviny pro energii

Potraviny, které dodají energii

Cítíte se unavení a bez energie? Čeká vás náročný den v práci nebo těžký trénink v posilovně? Máme pro vás tipy na potraviny, které jsou perfektní zásobárnou rychlé energie a spolehlivě nabudí váš organismus. Zařaďte je do svého jídelníčku a uvidíte, že se začnete cítit svěže a energie budete mít na rozdávání.
Pokračování textu Potraviny, které dodají energii

Potraviny na přibrání na obrázku

Potraviny na přibrání

Snažíte-li se přibrat, ujistěte se, že váš jídelníček obsahuje na živiny hodnotné potraviny a že svému tělu nedáváte jen prázdné kalorie. I když například držíte speciální dietu a některé potraviny nejíte, dá se sestavit jídelníček, který bude vhodný pro zvyšování hmotnosti. Připravili jsme pro vás přehled potravin na přibrání, které doporučujeme do jídelníčku zařadit. Pokud přibíráte, váš energetický příjem musí být vyšší než výdej. Celkově je nezbytné, aby byla strava pestrá a vyvážená – bohatá na sacharidy, bílkoviny, tuky, vlákninu, s potřebným obsahem vitamínů a minerálů.
Pokračování textu Potraviny na přibrání