Sušené ovoce v misce

Sušené ovoce pomůže se zdravým přibíráním

Sušené ovoce je stejně jako ovoce čerstvé vynikajícím zdrojem rychlé energie. Na rozdíl od čerstvých a šťavnatých ovocných plodů ale neobsahuje vodu. Sníte ho tak bez problémů i větší množství. Protože jsou sušené plody většinou tužší, musí se déle žvýkat a snáze zaženou hlad i chuť na sladké. Z jakých dalších důvodů je sušené ovoce pro naše tělo prospěšné?

Sušené ovoce je zdrojem vlákniny, antioxidantů a stopových prvků

Sušené ovoce je plné kvalitních látek, bez kterých tělo nedokáže správně fungovat. Obzvlášť pokud se snažíte zdravě přibrat, doporučujeme vám tuto formu ovoce zařadit do jídelníčku. Usušené ovoce si totiž pohodlně vezmete kamkoliv na cesty a můžete ho dobře doplnit oříšky nebo i mléčnými výrobky. Poslouží pak jako zdravá a vyvážená svačinka.

Když ho porovnáme s čerstvým ovocem, tak to sušené obsahuje až 3,5krát více vlákniny, vitamínů a minerálů (pokud samozřejmě uvažujeme množství o stejné hmotnosti). Díky sušenému ovoci snadno doplníte téměř všechny potřebné vitamíny, vybrané minerály a třeba i kyselinu listovou, která ve stravě mnoha lidem chybí, byť je tak důležitá.

Ve srovnání s čerstvým ovocem má to sušené dvě nevýhody. Obsahuje méně vitamínu C, který zaniká právě sušením, a také obsahuje velké množství cukru. Určitě tak doporučujeme vybírat nedoslazované sušené ovoce.

Pozor si dejte také na různé přidávané chemické látky. Sušené plody se často upravují sířením, které může způsobit nadýmání a další střevní potíže. Jestliže je ovoce sířené, měli byste se to dočíst na jeho obalu. V takovém případě vám doporučujeme ho před konzumací důkladně omýt. Kvalitní je ovoce sušené mrazem, protože to neobsahuje chemické látky a přesto si zachovává svou barvu, tvar i aroma.

Jak zařadit sušené ovoce do jídelníčku

Sušené ovoce můžete jíst jako součást své snídaně nebo svačiny. Pokud nemáte po ruce ovoce čerstvé, poslouží jako dobrá alternativa. Rovněž ho můžete využít na večerní mlsání u televize. Rozhodně po něm totiž přiberete zdravěji než po bonbonech nebo smažených chipsech.